Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00101369" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00101369 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://appsconf.files.wordpress.com/2018/11/apps2018.pdf" target="_blank" >https://appsconf.files.wordpress.com/2018/11/apps2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem článku je vztah vybraných osobnostních charakteristik a vybraných faktorů spokojenosti zákazníka. Cílem článku je určit zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními charakteristikami a faktory ovlivňujícími spokojenost zákazníka. Prvním dílčím cílem je zjistit, jak silný je tento vztah a druhým dílčím cílem je zjistit, mezi kterými konkrétními faktory tento vztah existuje. Výzkum byl proveden na vzorku 102 podniků z odvětví potravinářského průmyslu a jejich zákazníků, kterých bylo 1530. Dotazník byl určen konečným spotřebitelům. Pro modelování byla využita Kanonická korelační analýza s příslušnými statistickými testy. Z výsledků plyne, že existuje slabý vztah mezi vybranými faktory spokojenosti zákazníka (vnímaná hodnota, vnímaná kvalita, konkurenceschopnost a očekávání zákazníka) a osobnostními charakteristikami (finanční kapacita, míra optimismu, míra plánování). Díky tomu lze vyvodit, že osobnostní charakteristiky mají dopad na spokojenost zákazníka.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship of Personal Characteristic and Customer Satisfaction In Food Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the research is the relation of selected personality characteristics and selected factors of customer satisfaction. The aim of the article is therefore to determine whether there is a relationship between selected personality traits and factors influencing customer satisfaction. The first partial aim is to find out how strong this relationship is and the second partial aim is to find out between which specific factors this relationship exist. The survey was carried out on a sample of 102 food business enterprises and their end customers, of which 1530 were used. The questionnaire was designed for final customers. Canonical Correlation Analysis with relevant statistical tests was used for modeling. The results show that there is a (weak) relationship between some customer satisfaction factors (Perceived value, Perceived quality, Competitiveness and Customer Expectation) and some personality characteristics (financial capacity, optimism rate and planning rate). From this, it can be deduced that personality characteristics have an impact on customer satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne problémy podnikovej sféry 2018

  • ISBN

    9788022545365

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    997-1008

  • Název nakladatele

    Fakulta Podnikového manažmentu EU v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku