Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Customer Satisfaction with Food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100591" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100591 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14560/21:00129059

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.qip-journal.eu/index.php/QIP/article/view/1618/1325" target="_blank" >https://www.qip-journal.eu/index.php/QIP/article/view/1618/1325</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12776/qip.v25i3.1618" target="_blank" >10.12776/qip.v25i3.1618</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Customer Satisfaction with Food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: The subject of the article is the relationship between customer satisfaction, loyalty and personality characteristics. It aims to analyse factors that influence customer satisfaction and loyalty, including their mutual relationships. For this purpose, a comprehensive model of customer satisfaction was created. Methodology/Approach: The research was carried out using a questionnaire survey on a sample of 1,530 customers of food producers (and 103 food business products that were non-durable) corresponding to the Czech population in terms of gender, age and region. The questionnaires were statistically evaluated using Structural equation modelling (SEM). Findings: The results show that a strong link between standard customer satisfaction factors (perceived quality, perceived value, customer expectation) overshadows the influence of weaker factors (personality). However, this effect is fully demonstrated when these strong factors are filtered out.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Customer Satisfaction with Food

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: The subject of the article is the relationship between customer satisfaction, loyalty and personality characteristics. It aims to analyse factors that influence customer satisfaction and loyalty, including their mutual relationships. For this purpose, a comprehensive model of customer satisfaction was created. Methodology/Approach: The research was carried out using a questionnaire survey on a sample of 1,530 customers of food producers (and 103 food business products that were non-durable) corresponding to the Czech population in terms of gender, age and region. The questionnaires were statistically evaluated using Structural equation modelling (SEM). Findings: The results show that a strong link between standard customer satisfaction factors (perceived quality, perceived value, customer expectation) overshadows the influence of weaker factors (personality). However, this effect is fully demonstrated when these strong factors are filtered out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    QUALITY INNOVATION PROSPERITY /KVALITAINOVÁCIA PROSPERITA

  • ISSN

    1335-1745

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    65-84

  • Kód UT WoS článku

    000742845200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85120772470