Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer satisfaction and underperformance in the food industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00088104" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00088104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B23" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2016B23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer satisfaction and underperformance in the food industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this article is the relationship between customer satisfaction and business performance. The aim of the article is to determine the relationship between selected factors which form part of customer satisfaction and business performance as measured by the Economic Value Added (EVA) indicator. The research was carried out on a sample of food companies from the Czech Republic using the companies’ publicly available accounting data and questionnaires for customers of these companies. The EVA indicator was constructed through a modular method using the ROE indicator as EVA equity. Customer satisfaction was assessed using six factors: image, customer expectation, perceived product quality, perceived product value, the customer’s own general satisfaction and customer loyalty. Firstly, the companies were divided into performing (with positive EVA indicators – more precisely, spread and ROE) and underperforming (with a negative EVA indicator – spread and ROE).

  • Název v anglickém jazyce

    Customer satisfaction and underperformance in the food industry

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this article is the relationship between customer satisfaction and business performance. The aim of the article is to determine the relationship between selected factors which form part of customer satisfaction and business performance as measured by the Economic Value Added (EVA) indicator. The research was carried out on a sample of food companies from the Czech Republic using the companies’ publicly available accounting data and questionnaires for customers of these companies. The EVA indicator was constructed through a modular method using the ROE indicator as EVA equity. Customer satisfaction was assessed using six factors: image, customer expectation, perceived product quality, perceived product value, the customer’s own general satisfaction and customer loyalty. Firstly, the companies were divided into performing (with positive EVA indicators – more precisely, spread and ROE) and underperforming (with a negative EVA indicator – spread and ROE).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2016

  • ISBN

    9786197105742

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    829-837

  • Název nakladatele

    SGEM international multidisciplinary scientific conference on social sciences and arts

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    24. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000395727000104