Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of Customer Satisfaction on Company Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083268" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031013" target="_blank" >10.11118/actaun201563031013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of Customer Satisfaction on Company Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this article is customer satisfaction and its impact on company performance through satisfaction with its products, including a comparison with the competition. Research was conducted in search of factors which aff ect customer satisfaction on the one hand and the performance of the company on the other hand. We constructed a model explaining what specifi c factors (aff ecting customer satisfaction) have an impact on the performance of a company. This model can help management to better run the business and achieve higher performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry in Czech Republic and on their customers. First, we found the fi nancial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies effi cient and ineffi cient.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of Customer Satisfaction on Company Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this article is customer satisfaction and its impact on company performance through satisfaction with its products, including a comparison with the competition. Research was conducted in search of factors which aff ect customer satisfaction on the one hand and the performance of the company on the other hand. We constructed a model explaining what specifi c factors (aff ecting customer satisfaction) have an impact on the performance of a company. This model can help management to better run the business and achieve higher performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry in Czech Republic and on their customers. First, we found the fi nancial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies effi cient and ineffi cient.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1013-1021

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus