Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial Literacy of Masaryk University Students in "Financial Literacy" Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077228" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial Literacy of Masaryk University Students in "Financial Literacy" Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the contribution "Financial Literacy of Masaryk University Students in "Financial Literacy" Course" is to analyse the state of financial literacy among the students who enrolled the very new course "Financial Literacy". This course is intendedto be an introduction to the components of financial literacy (literacy monetary, price and budget). My contribution focuses on the level of financial literacy in the time when students were just being enrolled into the course. My question is what levelof financial literacy the students have in the time when they are getting started the course "Financial Literacy'. The first part of my contribution is concentrated on the description of the basic terms and a summary of theoretical knowledge about them.In the second part I provide the research, which was conducted through a questionnaire survey. The survey was a required condition for enrolment into the course as an entrance test.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy of Masaryk University Students in "Financial Literacy" Course

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the contribution "Financial Literacy of Masaryk University Students in "Financial Literacy" Course" is to analyse the state of financial literacy among the students who enrolled the very new course "Financial Literacy". This course is intendedto be an introduction to the components of financial literacy (literacy monetary, price and budget). My contribution focuses on the level of financial literacy in the time when students were just being enrolled into the course. My question is what levelof financial literacy the students have in the time when they are getting started the course "Financial Literacy'. The first part of my contribution is concentrated on the description of the basic terms and a summary of theoretical knowledge about them.In the second part I provide the research, which was conducted through a questionnaire survey. The survey was a required condition for enrolment into the course as an entrance test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EUROPEAN FINANCIAL SYSTEMS 2014

  • ISBN

    9788021071537

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Název nakladatele

    MASARYKOVA UNIV

  • Místo vydání

    BRNO

  • Místo konání akce

    Lednice, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    12. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000350701500019