Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077997" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this book I introduce two models of innovation that explain the inverted-U relationship between profitability and innovation, and the findings of Aghion et al. (2005) and Hashmi (2005) related to the relationship between profitability and the dispersion of productivity in the industry. The basic model provides a simple and general explanation of the empirical findings. In the basic model firms choose R&amp;D expenditures that maximize their expected profits under the assumption that R and D expenditures of firms might be constrained by the size of their profits. The prospect-theory model provides a more specific explanation of the empirical findings, which includes a behavioral model of managerial decision-making. Managers in the model choose R andD expenditures according to the preferences represented by the prospect-theory value function. For specific sets of parameter values, both models generate predictions that correspond to the empirical findings of Aghion et al. (2005) and H

  • Název v anglickém jazyce

    An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation

  • Popis výsledku anglicky

    In this book I introduce two models of innovation that explain the inverted-U relationship between profitability and innovation, and the findings of Aghion et al. (2005) and Hashmi (2005) related to the relationship between profitability and the dispersion of productivity in the industry. The basic model provides a simple and general explanation of the empirical findings. In the basic model firms choose R&amp;D expenditures that maximize their expected profits under the assumption that R and D expenditures of firms might be constrained by the size of their profits. The prospect-theory model provides a more specific explanation of the empirical findings, which includes a behavioral model of managerial decision-making. Managers in the model choose R andD expenditures according to the preferences represented by the prospect-theory value function. For specific sets of parameter values, both models generate predictions that correspond to the empirical findings of Aghion et al. (2005) and H

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021074231

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy