Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Performance evaluation of European railwaysector: DEA based approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00087166" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00087166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Performance evaluation of European railwaysector: DEA based approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last few years, due to the deregulating and restructuring policies in the European railway sector, eciency measurement draws attention of many researchers. In this paper I will investigate trends in performances of rail industry before and after economic crisis of 2008. With regard to the complexity of technological process in providing railway transportation services, DEA methods (multidimensional non-parametric approach) became quite popular. I follow this methodology on the data sample of selected EU member states covering time period from 1999 to 2010. However, undemanding DEA model assumptions have some drawbacks. Therefore I carry out eciency optimization for many DEA model frameworks encompassing variable returns to scale, slacks (input excesses and output shortfalls) and weight limitation. Further, in order to capture not only the actual eciency, but also the overall evolution of productivity, I used Malmquist index, which enables the disaggregation into technical and ec

  • Název v anglickém jazyce

    Performance evaluation of European railwaysector: DEA based approach

  • Popis výsledku anglicky

    In the last few years, due to the deregulating and restructuring policies in the European railway sector, eciency measurement draws attention of many researchers. In this paper I will investigate trends in performances of rail industry before and after economic crisis of 2008. With regard to the complexity of technological process in providing railway transportation services, DEA methods (multidimensional non-parametric approach) became quite popular. I follow this methodology on the data sample of selected EU member states covering time period from 1999 to 2010. However, undemanding DEA model assumptions have some drawbacks. Therefore I carry out eciency optimization for many DEA model frameworks encompassing variable returns to scale, slacks (input excesses and output shortfalls) and weight limitation. Further, in order to capture not only the actual eciency, but also the overall evolution of productivity, I used Malmquist index, which enables the disaggregation into technical and ec

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Economic Challenges 5th International PhD Student Conference Proceedings of Abstracts

  • ISBN

    9788021071407

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Faculty of Economics and Administration, Masaryk

  • Datum konání akce

    29. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku