Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why do people give: Motives for charitable giving in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00082317" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00082317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why do people give: Motives for charitable giving in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motivation is a central concept for psychology, sociology, as well as for the economy. Many researchers associate the issue of motivation with the act of giving money and they try to interpret it in the connection with the assumptions of neoclassical economics. The basic aim is to find answer not only on the theoretical question (if it is possible to explain charitable giving at the hand of homo oeconomicus), but on the practical question as well (how to increase the share of NGO funding through privatesources). This article presents key results of research aimed at identifying the factors influencing individual giving in the Czech Republic to NGO?s and at analyzing them in their mutual relations. Results are restricted to the issue of internal variables, called motives. Manners how we are thinking, what we feel, at so on, are an integral part of the variables that influence our decision about giving.

  • Název v anglickém jazyce

    Why do people give: Motives for charitable giving in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Motivation is a central concept for psychology, sociology, as well as for the economy. Many researchers associate the issue of motivation with the act of giving money and they try to interpret it in the connection with the assumptions of neoclassical economics. The basic aim is to find answer not only on the theoretical question (if it is possible to explain charitable giving at the hand of homo oeconomicus), but on the practical question as well (how to increase the share of NGO funding through privatesources). This article presents key results of research aimed at identifying the factors influencing individual giving in the Czech Republic to NGO?s and at analyzing them in their mutual relations. Results are restricted to the issue of internal variables, called motives. Manners how we are thinking, what we feel, at so on, are an integral part of the variables that influence our decision about giving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Trends in Public Sector Research: Proceedings of the 19th International Conference.

  • ISBN

    9788021075320

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    394-401

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000355547600047