Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083171" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students? involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes ourexperience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students? feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING

  • Popis výsledku anglicky

    This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students? involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes ourexperience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students? feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    9788021325609

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    356-362

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku