EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083171" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
Popis výsledku v původním jazyce
This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students? involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes ourexperience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students? feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.
Název v anglickém jazyce
EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
Popis výsledku anglicky
This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students? involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes ourexperience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students? feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
9788021325609
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
356-362
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—