Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083197" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7861-2015-80</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní infrastruktura a hluková zátěž obyvatelstva: Municipality versus regiony
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá hlukovou zátěží na příkladu regionálních komunikací, přičemž cílem tohoto článku je identifikace hlukem zatížených obyvatel v regionu soudržnosti Jihovýchod na vybraných komunikacích a identifikace míry tohoto zatížení. Předmětnými komunikacemi jsou regionální silnice II. třídy, u kterých v mnoha případech nebylo provedeno mapování hlukové zátěže. Je zde tedy použita metodika opírající se strategické hlukové mapy, ale umožňující na základě územní identifikace i analýzu dopadů na ostatních komunikacích a především umožňující jejich vzájemné srovnání. Výsledky ukazují, že zhruba jedna třetina délky komunikací vede v konfliktním pásmu rezidenčních zón, přičemž na některých komunikacích je toto trasování v kombinaci s vysokou intenzitou dopravy. Může tedy docházet k velmi významným dopadům pro obyvatele. Dalším aspektem tohoto zatížení hlukem z regionálních komunikací je odlišnost mezi nositeli zatížení (obce a jejich obyvatelé) a odpovědnými správci komunikací (kraje).
Název v anglickém jazyce
Transport Infrastructure and Population Noise Pollution Burden: Municipalities versus Regions
Popis výsledku anglicky
This paper deals with noise pollution caused by regional roads. The goal of this article lies in identification of population burdened with noise and also identification the level of noise pollution in the cohesion region of Southeast. Focus is on 2nd class roads where in many cases the strategic noise mapping haven´t been performed as in the case of express roads in the Czech Republic. Consequently the geographical and spatial methodology is presented here in this paper that is based on strategic noisepollution mapping but enables the providing of comparison or separated roads and its burdens for population. Results show one third of road routing lies in conflict zones with residential areas in some cases with the combination of high traffic density.In these cases the impact for population can be significant. Other conflict lies in the ambivalence between the bearer of noise burden (municipalities and population) and relevant road administrator (regions).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVIII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH
ISBN
9788021078611
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
596-602
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
17. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358536300080