Noise impact on inhabitants in residential areas under different anti-noise measures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001164" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tots.cdv.cz/file/tots-2013-3/" target="_blank" >http://tots.cdv.cz/file/tots-2013-3/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0039-7" target="_blank" >10.2478/v10158-012-0039-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Noise impact on inhabitants in residential areas under different anti-noise measures
Popis výsledku v původním jazyce
These Sound environment is an inseparable part of the living environment. Noise is generally considered any sound or sounds which are undesirable, disturbing or harmful to people. Road transport has been the dominant source of noise in the environment for a number of years. Traffic noise modelling is particularly used for assessing the acoustic situation in the vicinity of roads, identification of noise impact on population, designing anti-noise measures, strategic noise mapping, and action plans. Regarding the noise impact within the assessment of sustainable transport development, the programme SoundPLAN assessed different types of noise impact on inhabitants in residential areas under alternatives of the reduction of vehicle speed, construction of anti-noise barrier, installation of low-noise road surface, and their different combinations. For the production of noise maps, the input data working with geographic data or map materials respectively, data on buildings, roads, inhabitant
Název v anglickém jazyce
Noise impact on inhabitants in residential areas under different anti-noise measures
Popis výsledku anglicky
These Sound environment is an inseparable part of the living environment. Noise is generally considered any sound or sounds which are undesirable, disturbing or harmful to people. Road transport has been the dominant source of noise in the environment for a number of years. Traffic noise modelling is particularly used for assessing the acoustic situation in the vicinity of roads, identification of noise impact on population, designing anti-noise measures, strategic noise mapping, and action plans. Regarding the noise impact within the assessment of sustainable transport development, the programme SoundPLAN assessed different types of noise impact on inhabitants in residential areas under alternatives of the reduction of vehicle speed, construction of anti-noise barrier, installation of low-noise road surface, and their different combinations. For the production of noise maps, the input data working with geographic data or map materials respectively, data on buildings, roads, inhabitant
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transports Sciences
ISSN
1802-9876
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
125-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—