Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení hlukové zátěže z dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F06%3A%23E_519" target="_blank" >RIV/44994575:_____/06:#E_519 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/06:#E_519 RIV/71009477:_____/06:#E_519

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení hlukové zátěže z dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doprava patří mezi nejvýznamnější zdroje hluku v životním prostředí a jedním ze základních předpokladů efektivního hodnocení a řízení hluku v životním prostředí je určení míry expozice hlukem prostřednictvím adekvátních hodnotících metod. Za tímto účelembyla navržena metodika zjišťování počtu osob zasažených hlukem silniční dopravy. V současnosti tato metodika je ověřena ve studii proveditelnosti ve vybraných modelových územích, výstupy jsou procentní stanovení počtu obyvatel zasažených dopravním hlukem v jednotlivých pětidecibelových pásmech. Základními vstupními údaji pro hlukové výpočty jsou dopravní data pro vybranou silniční síť, vstupní i výstupní data jsou zpracovávána v prostředí softwaru SoundPLAN, který umožňuje jejich efektivní grafickou prezentaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of noise burden from transport

  • Popis výsledku anglicky

    Road traffic has a dominant position among noise sources and to achieve the effective assessment and management of noise from the point of view of long-term noise burden, the research team is also concentrated on the assessment of noise burden of peopleaffected by road traffic noise. For this purpose, the method for determination of the number of affected people was proposed. At present the method is verified in the feasibility study in model localities, the outputs are percentages of inhabitants affected by road traffic noise in particular 5-dB bands. The basic input data for noise calculations are data on traffic on the selected road network; the inputs and outputs are being processed in the environment of the software SoundPLAN that enables their adequate graphical presentation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F52B%2F103%2F520" target="_blank" >1F52B/103/520: Metodika zpracování akčních plánů pro okolí hlavních silnic, hlavních železničních tratí a hlavních letišť</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Doprava, zdraví a životní prostředí

  • ISBN

    80-86502-33-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    39-44

  • Název nakladatele

    Centrum dopravního výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Lázně Bohdaneč

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku