Moderní přístup k hodnocení hluku ze silniční dopravy v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F05%3AXX%3AX0012" target="_blank" >RIV/44994575:_____/05:XX:X0012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced Approach to the Assessement of Road Traffic Noise in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
In the field of noise, Transport Research Centre (CDV) is specialised primarily in acoustical situation along roads, because road traffic has a dominant position among noise sources. For the purpose of the effective assessment and management, the research team is also concentrated on the assessment of noise burden of people affected by road traffic noise. For this purpose, the method for determination of the number of affected people was proposed. At present the method is being verified in the feasibility study, the outputs will be percentages of inhabitants affected by road traffic noise in particular 5-dB bands. The basic input data for calculations are data on traffic, the inputs and outputs are being processed in the environment of the software SoundPLAN. The calibration of the calculation model is necessary for achieving correct results, thus measurements are being realized on the chosen sites. The obtained results will enable to manage efficiently noise issues by the competent au
Název v anglickém jazyce
Advanced Approach to the Assessement of Road Traffic Noise in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In the field of noise, Transport Research Centre (CDV) is specialised primarily in acoustical situation along roads, because road traffic has a dominant position among noise sources. For the purpose of the effective assessment and management, the research team is also concentrated on the assessment of noise burden of people affected by road traffic noise. For this purpose, the method for determination of the number of affected people was proposed. At present the method is being verified in the feasibility study, the outputs will be percentages of inhabitants affected by road traffic noise in particular 5-dB bands. The basic input data for calculations are data on traffic, the inputs and outputs are being processed in the environment of the software SoundPLAN. The calibration of the calculation model is necessary for achieving correct results, thus measurements are being realized on the chosen sites. The obtained results will enable to manage efficiently noise issues by the competent au
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE801210109" target="_blank" >CE801210109: Výzkum zátěže životního prostředí z dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Forum Acusticum 2005
ISBN
ISSN 1610-1928
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
71
Název nakladatele
S.Hirzel Verlag
Místo vydání
Stuttgart
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—