Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083948" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumersatisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.
Název v anglickém jazyce
Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
Popis výsledku anglicky
The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumersatisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Financial Systems 2015
ISBN
9788021079625
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
561-567
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000370679200074