Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Satisfaction and Enterprise Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00083948" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00083948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Satisfaction and Enterprise Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumersatisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Satisfaction and Enterprise Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this paper is the relationship between consumer satisfaction and enterprise performance. The aim of this paper is to analyse the effect that consumer satisfaction has on enterprise performance. The paper is based on research into consumersatisfaction (consumers of the enterprises being surveyed) and the performance of the food industry in the Czech Republic. The research was conducted using a questionnaire (for consumers) and the Albertina database (for enterprises). The evaluation was carried out using standard statistical methods. In the research, the impact of consumer satisfaction (assessed using several factors and individual parameters) on enterprise performance was proven (statistically). It will be interesting to discover if performing enterprises have more satisfied consumers than non-performing enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Financial Systems 2015

  • ISBN

    9788021079625

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    561-567

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000370679200074