Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00084585" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00084585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer satisfaction represents one of the main drivers of reverse logistics management besides other financial and nonfinancial reasons of interest to engage in managing reverse flows. Customer satisfaction thus should be also one of the performance effects or outcomes of reverse logistics management. However, the link between a driver and an effect needs not to be simple and straightforward due to the complexity of reality. The aim of the paper is to present results of the analysis of the rankings ofreverse logistics management drivers and effects and correlations of customer satisfaction as the driver with different measures of effects of reverse logistics management. The findings from the empirical survey of 54 enterprises indicate that there isstrong relationship between the level of perceived importance of this driver and perceived level of several prevalently market and effectiveness oriented effects on the contrary to efficiency oriented effects.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management

  • Popis výsledku anglicky

    Customer satisfaction represents one of the main drivers of reverse logistics management besides other financial and nonfinancial reasons of interest to engage in managing reverse flows. Customer satisfaction thus should be also one of the performance effects or outcomes of reverse logistics management. However, the link between a driver and an effect needs not to be simple and straightforward due to the complexity of reality. The aim of the paper is to present results of the analysis of the rankings ofreverse logistics management drivers and effects and correlations of customer satisfaction as the driver with different measures of effects of reverse logistics management. The findings from the empirical survey of 54 enterprises indicate that there isstrong relationship between the level of perceived importance of this driver and perceived level of several prevalently market and effectiveness oriented effects on the contrary to efficiency oriented effects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings

  • ISBN

    9788087294611

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Tanger Ltd.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Jeseník, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku