Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reverse Logistics: The Difference between Service and Manufacturing Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00087772" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00087772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cambridgescholars.com/enhancing-customer-experience-in-the-service-industry" target="_blank" >http://www.cambridgescholars.com/enhancing-customer-experience-in-the-service-industry</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reverse Logistics: The Difference between Service and Manufacturing Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines reverse logistics management in services and presents some managerial issues of service companies concerning reverse logistics in comparison to manufacturing companies. The data were collected through personal interviews. The findings reveal several differences between reverse logistics in services compared to other industries. Specifically, we found that reverse logistics of services is driven substantially more often by issues surrounding customer relationships and marketing concerns, while corporate responsibility, concern for the environment, government regulation and cost reduction are more frequently drivers introduced by managers of manufacturing companies. Services, particularly in small-sized companies, are more innovative in their reverse logistics policies and the impact of reverse logistics on profitability is perceived substantially higher in comparison to manufacturers.

  • Název v anglickém jazyce

    Reverse Logistics: The Difference between Service and Manufacturing Industry

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines reverse logistics management in services and presents some managerial issues of service companies concerning reverse logistics in comparison to manufacturing companies. The data were collected through personal interviews. The findings reveal several differences between reverse logistics in services compared to other industries. Specifically, we found that reverse logistics of services is driven substantially more often by issues surrounding customer relationships and marketing concerns, while corporate responsibility, concern for the environment, government regulation and cost reduction are more frequently drivers introduced by managers of manufacturing companies. Services, particularly in small-sized companies, are more innovative in their reverse logistics policies and the impact of reverse logistics on profitability is perceived substantially higher in comparison to manufacturers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-14704S" target="_blank" >GA13-14704S: Řízení zpětných toků jako prostředek tvorby hodnoty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Enhancing Customer Experience in the Service Industry: A Global Perspective

  • ISBN

    1443884960

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    103-130

  • Počet stran knihy

    281

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly