Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH WINE CONSUMERS: MATURING WITH AGE?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00094280" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00094280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH WINE CONSUMERS: MATURING WITH AGE?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to identify the most important motivations for drinking wine and the factors influencing wine purchase in the Czech Republic and to ascertain if there are significant differences between genders and age groups. An online survey was conducted, using e-mail and social networks, of wine consumers in one of the 14 regions of the Czech Republic. This resulted in a sample of n=237. Spearman's correlation test was conducted to find correlations between wine consumption and age and the chi-square test for differences between genders. Four motivations were found to be significantly correlated with age to be sociable, to be respected, because wine is considered healthy and because it belongs with a nice meal, as well as seven factors affecting wine purchase label, provenance, brand/producer, vintage, design of the bottle, recommendations of salesperson and a preference for the lowest priced wines.

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH WINE CONSUMERS: MATURING WITH AGE?

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to identify the most important motivations for drinking wine and the factors influencing wine purchase in the Czech Republic and to ascertain if there are significant differences between genders and age groups. An online survey was conducted, using e-mail and social networks, of wine consumers in one of the 14 regions of the Czech Republic. This resulted in a sample of n=237. Spearman's correlation test was conducted to find correlations between wine consumption and age and the chi-square test for differences between genders. Four motivations were found to be significantly correlated with age to be sociable, to be respected, because wine is considered healthy and because it belongs with a nice meal, as well as seven factors affecting wine purchase label, provenance, brand/producer, vintage, design of the bottle, recommendations of salesperson and a preference for the lowest priced wines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    169-182

  • Kód UT WoS článku

    000351961000013

  • EID výsledku v databázi Scopus