Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer preferences in the Purchase Wine in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A73988" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:73988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer preferences in the Purchase Wine in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wine as commodity is offered in endless diversity, at prices from low to very high. There are many factors that affect the quality of wine. The popularity of wine and its consumption is increasing in all countries, including the Czech Republic. The wine offer is as varied as wine itself. Wine category is a comprehensive basis used for monitoring consumers behavior, when choosing and buying wine. Wine is difficult and confusing product for the consumers, because they cannot predict how wine will taste after purchase. The subject of the article is to evaluate consumer preferences when purchasing wine in a population over 18 years old in the Czech Republic. Data acquired in the framework of quantitative research and questionnaire survey has been selected as a methodological tool. Respondents were persons over 18 years from the general population of the Czech Republic. The questionnaire concerning wine preferences has been answered by 1179 respondents, 40% of men and 60% women. Research shows that almost

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preferences in the Purchase Wine in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Wine as commodity is offered in endless diversity, at prices from low to very high. There are many factors that affect the quality of wine. The popularity of wine and its consumption is increasing in all countries, including the Czech Republic. The wine offer is as varied as wine itself. Wine category is a comprehensive basis used for monitoring consumers behavior, when choosing and buying wine. Wine is difficult and confusing product for the consumers, because they cannot predict how wine will taste after purchase. The subject of the article is to evaluate consumer preferences when purchasing wine in a population over 18 years old in the Czech Republic. Data acquired in the framework of quantitative research and questionnaire survey has been selected as a methodological tool. Respondents were persons over 18 years from the general population of the Czech Republic. The questionnaire concerning wine preferences has been answered by 1179 respondents, 40% of men and 60% women. Research shows that almost

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of abstract Agrarian perspectives XXVI - Competitiveness of European Agriculture and Food Sectors

  • ISBN

    978-80-213-2773-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    53-53

  • Název nakladatele

    Powerprint

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417392400041