Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Retirees: How do they choose their grocery store? How do they shop?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232283" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00370-0" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00370-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00370-0" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00370-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Retirees: How do they choose their grocery store? How do they shop?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents partial results of research based on consumer preferences when shopping for food. It is focused on retirees, their ways of choosing suitable grocery store for them and on their purchases as well. The main objective of this paper is todetermine how these consumers are influenced by many factors influencing them during, before and after the purchase and how these facts are reflected to their future decisions about store choice. The next objectives are to compare their behavior to other segments of consumers in Czech Republic, determine which segments of consumers are influenced by different factors to the other segments and describe these variations, to define which parameters are crucial for older consumer when choosing his grocerystore. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from 2011 to 2013 on a sample of 4835 respondents from the Czech Republic, via online questionnaires. For the data collection the questionnaire syst

  • Název v anglickém jazyce

    Retirees: How do they choose their grocery store? How do they shop?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents partial results of research based on consumer preferences when shopping for food. It is focused on retirees, their ways of choosing suitable grocery store for them and on their purchases as well. The main objective of this paper is todetermine how these consumers are influenced by many factors influencing them during, before and after the purchase and how these facts are reflected to their future decisions about store choice. The next objectives are to compare their behavior to other segments of consumers in Czech Republic, determine which segments of consumers are influenced by different factors to the other segments and describe these variations, to define which parameters are crucial for older consumer when choosing his grocerystore. The results are based on questionnaire survey that was conducted within the period from 2011 to 2013 on a sample of 4835 respondents from the Czech Republic, via online questionnaires. For the data collection the questionnaire syst

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    480-488

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100057