Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing consumer behaviour in the beer market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F21%3A43920156" target="_blank" >RIV/62156489:43310/21:43920156 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/21:PU143897

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17221/153/2020-CJFS" target="_blank" >https://doi.org/10.17221/153/2020-CJFS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/153/2020-CJFS" target="_blank" >10.17221/153/2020-CJFS</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing consumer behaviour in the beer market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to identify the factors influencing consumers when beer consumption and when choosing restaurants for beer consumption in the Czech Republic (CR). A partial goal was to compare preferences and factors influencing beer consumers from the Vysočina Region and the South-Moravian Region. The survey included a questionnaire survey, which 408 respondents took part in. The results showed that the most influential factors in the selection of beer for consumers are taste, a high-quality brand, and Czech production. Surprisingly, price was not found to be an influential factor in beer selection but is rather neutral. Factors that influence consumers most when choosing a restaurant for beer consumption were also identified. Consumers are most influenced by the quality of the beer on offer and the environment in which it is consumed.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing consumer behaviour in the beer market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to identify the factors influencing consumers when beer consumption and when choosing restaurants for beer consumption in the Czech Republic (CR). A partial goal was to compare preferences and factors influencing beer consumers from the Vysočina Region and the South-Moravian Region. The survey included a questionnaire survey, which 408 respondents took part in. The results showed that the most influential factors in the selection of beer for consumers are taste, a high-quality brand, and Czech production. Surprisingly, price was not found to be an influential factor in beer selection but is rather neutral. Factors that influence consumers most when choosing a restaurant for beer consumption were also identified. Consumers are most influenced by the quality of the beer on offer and the environment in which it is consumed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Food Sciences

  • ISSN

    1212-1800

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    319-328

  • Kód UT WoS článku

    000691512200009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85117402732