Analýza faktorů volby obchodní jednotky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005994" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza faktorů volby obchodní jednotky
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost informací o tom kdo, kolik, kdy a jakým způsobem v určité jednotce nakupuje včetně motivů, tedy proč nakupuje zcela konkrétní zboží, je cílem vlastníků, managementu i marketingových odborníků. Je však nutné si uvědomit, že vlastní chování při nákupu a užití zboží je pouze jednou částí chování zákazníka, protože jeho chování a rozhodování je ve vysoké míře ovlivněno prostředím, ve kterém člověk žije, jeho sociální podstatou jako společenského tvora, ale také osobnostními psychologickými rysy, chováním, zájmy, povoláním nebo rodinnými poměry. Každá obchodní firma si klade za cíl získání a udržení co nejvíce zákazníků. Musí pro ně připravit atraktivní a kvalitní nabídku zboží a vytvořit prostředí, do kterého se budou rádi vracet. Základní podmínkou však je, že budou uspokojeny potřeby, které vedly zákazníka do zvolené prodejny. Proto je nezbytné, aby obchodníci znali nejen tyto potřeby, ale také další motivy spotřebního chování a stimuly, které ovlivňují nákupní rozhodování.
Název v anglickém jazyce
Analysis of factors for retail store selection
Popis výsledku anglicky
When shopping, the consumer is influenced by various factors. For each retailer it is necessary to know how the final consumer buys the product for his final consumption. The main aim of this article is to discover and analyse the factors influencing theconsumer behaviour when choosing retail store. From the survey it is clear that assortment, distance from home or work, product quality in combination with product price belong to the most important factors while shopping atmosphere and retail promotionare the less significant ones.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy v podnikání 2014
ISBN
978-80-261-0444-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
232-238
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—