Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43949588" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43949588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218" target="_blank" >10.3846/16111699.2017.1410218</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the German food retailing industry with its market characteristics and the status quo of online food retailing in Germany by analysing data from market research institutes and consumer direct questionnaire. The paper examines the consumers’ perceptions of online as well as offline grocery shopping. As a result, an online grocery model was created using PLS-SEM modelling. It illustrates all major success factors related to the consumer’s willingness to shop for groceries online in Germany. The main factors influencing the willingness to shop for groceries online are awareness of benefits, need for more convenience, and change of the lack of trust in the new distribution channel. We identified some consumer groups that are more open to online shopping as they benefit more from online grocery shopping. Especially working mothers and young professionals are the consumer groups with a high potential interest.
Název v anglickém jazyce
Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the German food retailing industry with its market characteristics and the status quo of online food retailing in Germany by analysing data from market research institutes and consumer direct questionnaire. The paper examines the consumers’ perceptions of online as well as offline grocery shopping. As a result, an online grocery model was created using PLS-SEM modelling. It illustrates all major success factors related to the consumer’s willingness to shop for groceries online in Germany. The main factors influencing the willingness to shop for groceries online are awareness of benefits, need for more convenience, and change of the lack of trust in the new distribution channel. We identified some consumer groups that are more open to online shopping as they benefit more from online grocery shopping. Especially working mothers and young professionals are the consumer groups with a high potential interest.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-02760S" target="_blank" >GA16-02760S: Produktivita zemědělských podniků, poptávka po potravinách a potravinová bezpečnost ve státech střední a východní Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Business Economics and Management
ISSN
1611-1699
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
1243-1263
Kód UT WoS článku
000419968900011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85038571200