Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43949588" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43949588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1410218" target="_blank" >10.3846/16111699.2017.1410218</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the German food retailing industry with its market characteristics and the status quo of online food retailing in Germany by analysing data from market research institutes and consumer direct questionnaire. The paper examines the consumers’ perceptions of online as well as offline grocery shopping. As a result, an online grocery model was created using PLS-SEM modelling. It illustrates all major success factors related to the consumer’s willingness to shop for groceries online in Germany. The main factors influencing the willingness to shop for groceries online are awareness of benefits, need for more convenience, and change of the lack of trust in the new distribution channel. We identified some consumer groups that are more open to online shopping as they benefit more from online grocery shopping. Especially working mothers and young professionals are the consumer groups with a high potential interest.

  • Název v anglickém jazyce

    Online grocery retailing in Germany: an explorative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the German food retailing industry with its market characteristics and the status quo of online food retailing in Germany by analysing data from market research institutes and consumer direct questionnaire. The paper examines the consumers’ perceptions of online as well as offline grocery shopping. As a result, an online grocery model was created using PLS-SEM modelling. It illustrates all major success factors related to the consumer’s willingness to shop for groceries online in Germany. The main factors influencing the willingness to shop for groceries online are awareness of benefits, need for more convenience, and change of the lack of trust in the new distribution channel. We identified some consumer groups that are more open to online shopping as they benefit more from online grocery shopping. Especially working mothers and young professionals are the consumer groups with a high potential interest.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02760S" target="_blank" >GA16-02760S: Produktivita zemědělských podniků, poptávka po potravinách a potravinová bezpečnost ve státech střední a východní Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Economics and Management

  • ISSN

    1611-1699

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1243-1263

  • Kód UT WoS článku

    000419968900011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038571200