Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000016" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cebr.vse.cz/pdfs/cbr/2019/03/02.pdf" target="_blank" >https://cebr.vse.cz/pdfs/cbr/2019/03/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.216" target="_blank" >10.18267/j.cebr.216</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing

  • Popis výsledku anglicky

    The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Business Review

  • ISSN

    1805-4854

  • e-ISSN

    1805-4862

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    18-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077164502