Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000016" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cebr.vse.cz/pdfs/cbr/2019/03/02.pdf" target="_blank" >https://cebr.vse.cz/pdfs/cbr/2019/03/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.216" target="_blank" >10.18267/j.cebr.216</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
Popis výsledku v původním jazyce
The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.
Název v anglickém jazyce
Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing
Popis výsledku anglicky
The results indicate that online grocery shopping acceptance positively influences the perception of new technologies from the perspective of all generations of customers. An interesting finding is that if traditional retailers entered the online market, 67% of online grocery shoppers would change retailers. This paper brings a new perspective on online and offline generations of customers and states that online grocery shopping acceptance is a predictor of positive perception of other technologies in retailing. Managers should take steps to increase the acceptance of technologies in stores, which will facilitate the business processes in the store and optimize the use of the workforce. This paper also demonstrates an opportunity for traditional retailers to enter the online marketplace.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Central European Business Review
ISSN
1805-4854
e-ISSN
1805-4862
Svazek periodika
roč. 8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
18-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85077164502