Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumers´ Decision-Making in Online Grocery Shopping: The Impact of Services Offered and Delivery Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011147" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/66/5/1239/" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/66/5/1239/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumers´ Decision-Making in Online Grocery Shopping: The Impact of Services Offered and Delivery Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The growing consumer interest in buying food online has caused that online grocery shopping (OGS) is the current most evolving e-commerce category. Therefore, focus on the factors influencing e-consumers decision-making is an important key to tailor optimal marketing strategy. OGS is specific due to the food aspects (quality, freshness and durability) as well as to the offered services and delivery conditions of the online purchase process. The aim of the paper is to extend external factors of online consumer decision process and examine the influence of offered services and delivery conditions toward consumers decision-making in online grocery shopping. The paper focuses primarily on the choice of the type of service and the determination of delivery conditions that have a positive impact on the customers decision-making. The results show the high customer sensitivity in delivery time and charge, while the impact of the minimum required order on the consumers intention to shop grocery online is not so decisive. The results suggest the Delivery Passes is the consumer most requested service and could play a role in building loyalty.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers´ Decision-Making in Online Grocery Shopping: The Impact of Services Offered and Delivery Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The growing consumer interest in buying food online has caused that online grocery shopping (OGS) is the current most evolving e-commerce category. Therefore, focus on the factors influencing e-consumers decision-making is an important key to tailor optimal marketing strategy. OGS is specific due to the food aspects (quality, freshness and durability) as well as to the offered services and delivery conditions of the online purchase process. The aim of the paper is to extend external factors of online consumer decision process and examine the influence of offered services and delivery conditions toward consumers decision-making in online grocery shopping. The paper focuses primarily on the choice of the type of service and the determination of delivery conditions that have a positive impact on the customers decision-making. The results show the high customer sensitivity in delivery time and charge, while the impact of the minimum required order on the consumers intention to shop grocery online is not so decisive. The results suggest the Delivery Passes is the consumer most requested service and could play a role in building loyalty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1239-1247

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85056265076