Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Decision Making Process Between E-tail and Retail Purchasing Format

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00011019" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00011019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Decision Making Process Between E-tail and Retail Purchasing Format

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the fact that scientists focus their attention on e-tail, consumers still prefer benefits arising from the retail format. Nevertheless, the number of online customers is growing in all categories of goods. The category with the greatest growth potential today is the online sale of food. An important difference between e-tail and retail format that affects customers is the ability to touch, try and buy product physically. Consumer choice of shopping channel influence some other aspects. The aspects examined in this article include hedonic and utilitarian motives that affect both traditional retail and online shopping. Above that, situational factors and technology literacy are considered important when choosing a purchasing format. Primary data from the questionnaire survey of students will be investigated. The aim of this article is to investigate the influence of shopping motives (hedonic and utilitarian) and situational factors on the intention to choose the purchasi ng format. The findings have practical implications in determining factors influencing the choice of purchasing format, helping to tailor marketing e-tail activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Decision Making Process Between E-tail and Retail Purchasing Format

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the fact that scientists focus their attention on e-tail, consumers still prefer benefits arising from the retail format. Nevertheless, the number of online customers is growing in all categories of goods. The category with the greatest growth potential today is the online sale of food. An important difference between e-tail and retail format that affects customers is the ability to touch, try and buy product physically. Consumer choice of shopping channel influence some other aspects. The aspects examined in this article include hedonic and utilitarian motives that affect both traditional retail and online shopping. Above that, situational factors and technology literacy are considered important when choosing a purchasing format. Primary data from the questionnaire survey of students will be investigated. The aim of this article is to investigate the influence of shopping motives (hedonic and utilitarian) and situational factors on the intention to choose the purchasi ng format. The findings have practical implications in determining factors influencing the choice of purchasing format, helping to tailor marketing e-tail activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2017

  • ISBN

    978-80-8105-917-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku