Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are Online Purchases Affected by Demographic factors in the Czech Republic?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011144" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aak.cms.opf.slu.cz/clanek/430" target="_blank" >http://aak.cms.opf.slu.cz/clanek/430</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are Online Purchases Affected by Demographic factors in the Czech Republic?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Almost 80% of households in the Czech Republic have Internet access, which is three times higher than in 2005. This rapid development of the Internet has provided space for the development of e-tail, and online shopping has become a new form of sales. Interestingly, the development of online sales is even higher over the same period, and in 2016, 43.6% of the Czech population shop online. These facts declare the importance of examining factors that can influence the purchase of consumers online, for the sake of e-tail strategic decision making. This article explores the relationship between demographic factors and online purchase. The aim of this article is to find out if demographic factors affect the online purchase. The findings reveal a statistically significant impact of age, education and economic activity on online shopping. This significance was not proven in the gender factor. The findings have practical implications in the proposed optimal demographic segmentation of online c ustomers based on data from 2016, helping to tailor marketing e-tail activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Are Online Purchases Affected by Demographic factors in the Czech Republic?

  • Popis výsledku anglicky

    Almost 80% of households in the Czech Republic have Internet access, which is three times higher than in 2005. This rapid development of the Internet has provided space for the development of e-tail, and online shopping has become a new form of sales. Interestingly, the development of online sales is even higher over the same period, and in 2016, 43.6% of the Czech population shop online. These facts declare the importance of examining factors that can influence the purchase of consumers online, for the sake of e-tail strategic decision making. This article explores the relationship between demographic factors and online purchase. The aim of this article is to find out if demographic factors affect the online purchase. The findings reveal a statistically significant impact of age, education and economic activity on online shopping. This significance was not proven in the gender factor. The findings have practical implications in the proposed optimal demographic segmentation of online c ustomers based on data from 2016, helping to tailor marketing e-tail activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

    2533-7610

  • Svazek periodika

    XVIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    5-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus