Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895577" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients
Popis výsledku v původním jazyce
Sales of pharmaceutical products that do not require a prescription to purchase (over-the-counter drugs and dietary supplements) are increasingly being made in the Czech Republic through Internet pharmacies. If the operators of e-shops are to succeed inthe ever-increasing competitive environment, and be better than the competition in satisfying the customers, they need to improve not only their offer, but to increase user-friendliness of the electronic shopping system and improve care for clients of these e-shops. This requires a thorough knowledge of the shopping procedure these clients consider to be the most natural and most appropriate for them. This article summarizes the possible procedures when purchasing through e-commerce and presents the results of a quantitative research by method of online interview among clients of online pharmacies. The goal of this research was to map the reasons that lead clients to shop in an internet pharmacy, purchase frequency and procedure for the
Název v anglickém jazyce
Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients
Popis výsledku anglicky
Sales of pharmaceutical products that do not require a prescription to purchase (over-the-counter drugs and dietary supplements) are increasingly being made in the Czech Republic through Internet pharmacies. If the operators of e-shops are to succeed inthe ever-increasing competitive environment, and be better than the competition in satisfying the customers, they need to improve not only their offer, but to increase user-friendliness of the electronic shopping system and improve care for clients of these e-shops. This requires a thorough knowledge of the shopping procedure these clients consider to be the most natural and most appropriate for them. This article summarizes the possible procedures when purchasing through e-commerce and presents the results of a quantitative research by method of online interview among clients of online pharmacies. The goal of this research was to map the reasons that lead clients to shop in an internet pharmacy, purchase frequency and procedure for the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1098-1107
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—