Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895577" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895577 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sales of pharmaceutical products that do not require a prescription to purchase (over-the-counter drugs and dietary supplements) are increasingly being made in the Czech Republic through Internet pharmacies. If the operators of e-shops are to succeed inthe ever-increasing competitive environment, and be better than the competition in satisfying the customers, they need to improve not only their offer, but to increase user-friendliness of the electronic shopping system and improve care for clients of these e-shops. This requires a thorough knowledge of the shopping procedure these clients consider to be the most natural and most appropriate for them. This article summarizes the possible procedures when purchasing through e-commerce and presents the results of a quantitative research by method of online interview among clients of online pharmacies. The goal of this research was to map the reasons that lead clients to shop in an internet pharmacy, purchase frequency and procedure for the

  • Název v anglickém jazyce

    Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients

  • Popis výsledku anglicky

    Sales of pharmaceutical products that do not require a prescription to purchase (over-the-counter drugs and dietary supplements) are increasingly being made in the Czech Republic through Internet pharmacies. If the operators of e-shops are to succeed inthe ever-increasing competitive environment, and be better than the competition in satisfying the customers, they need to improve not only their offer, but to increase user-friendliness of the electronic shopping system and improve care for clients of these e-shops. This requires a thorough knowledge of the shopping procedure these clients consider to be the most natural and most appropriate for them. This article summarizes the possible procedures when purchasing through e-commerce and presents the results of a quantitative research by method of online interview among clients of online pharmacies. The goal of this research was to map the reasons that lead clients to shop in an internet pharmacy, purchase frequency and procedure for the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1098-1107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus