Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Attractiveness of Components of the Offer and Forms of Support to Repeat Purchases by E-Shop Clients

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895578" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Attractiveness of Components of the Offer and Forms of Support to Repeat Purchases by E-Shop Clients

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of e-commerce shops leads to intensification of competition among various business entities. When trading in any products on the Internet it is no longer enough just to present the basic components of the offer - product, price, delivery method and payment method, but we also need to offer various forms of support to clients' purchases. In doing so, it is not enough just to use various tools of support to the direct purchases of customers, such as standard (transactional) forms of sales promotion. It is also necessary to use different tools to support repeat purchases, which will lead to an increase in the e-commerce client loyalty and strengthening of relations between them and the e-shop. The point is to induce repeat purchases by customers, enhance their retention and increase their emotional attachment to e-shop products and also build a desirable image of the e-shop in the market. This fully applies to all sectors in which products are sold in this distribution channel

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Attractiveness of Components of the Offer and Forms of Support to Repeat Purchases by E-Shop Clients

  • Popis výsledku anglicky

    Development of e-commerce shops leads to intensification of competition among various business entities. When trading in any products on the Internet it is no longer enough just to present the basic components of the offer - product, price, delivery method and payment method, but we also need to offer various forms of support to clients' purchases. In doing so, it is not enough just to use various tools of support to the direct purchases of customers, such as standard (transactional) forms of sales promotion. It is also necessary to use different tools to support repeat purchases, which will lead to an increase in the e-commerce client loyalty and strengthening of relations between them and the e-shop. The point is to induce repeat purchases by customers, enhance their retention and increase their emotional attachment to e-shop products and also build a desirable image of the e-shop in the market. This fully applies to all sectors in which products are sold in this distribution channel

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference METAL 2012 Proceedings 21st International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2012

  • ISBN

    978-80-87294-31-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1655-1661

  • Název nakladatele

    TANGER, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku