Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898067" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.075" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.075</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.075" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.09.075</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of increasing the e-customer retention and loyalty is now an insufficiently explored area in the literature. The more and more severe competitive environment in the e-business requires a change in the way of working with the market in selling through e-shops, taking account of the supply components and the attractiveness of various forms of incentives to repeat purchase. Within the framework of building long-term relationships with e-customers, our study focuses on the possibilities of customer segmentation based on the perceived importance of the retention support tools used by e-shops, which is an essential prerequisite for differentiated customer relationship management in the area of building the customer loyalty. The paper includes the primary survey performed among the e-pharmacy clients focusing on the perception of the importance of the retention support tools. On the basis of the discovered factors encouraging the customers to buy from the e-shop repeatedly, the mark

  • Název v anglickém jazyce

    The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of increasing the e-customer retention and loyalty is now an insufficiently explored area in the literature. The more and more severe competitive environment in the e-business requires a change in the way of working with the market in selling through e-shops, taking account of the supply components and the attractiveness of various forms of incentives to repeat purchase. Within the framework of building long-term relationships with e-customers, our study focuses on the possibilities of customer segmentation based on the perceived importance of the retention support tools used by e-shops, which is an essential prerequisite for differentiated customer relationship management in the area of building the customer loyalty. The paper includes the primary survey performed among the e-pharmacy clients focusing on the perception of the importance of the retention support tools. On the basis of the discovered factors encouraging the customers to buy from the e-shop repeatedly, the mark

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    552-562

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Ŕím

  • Datum konání akce

    19. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000346089700059