HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000298" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
Popis výsledku v původním jazyce
Consumer loyalty is a broad and important topic for marketers around the world for centuries. With the pandemic situation in Europe and the world the ultimate question arises. How the changes in consumer behaviour were projected into loyalty measures? Since e-commerce experienced dramatic shifts during COVID19 crisis, we picked online shopping loyalty behaviour for our investigation. We used customer data from e-shop from more than thirteen thousand people and compared loyalty behaviour before and during a pandemic situation. Our data shows changes in loyalty in form of the number of transactions made by 20% of most loyal customers as well as in profitability of the same 20% most loyal customers. Moreover, we again support the evidence that the Pareto 80/20 rule does not apply to ecommerce and the proportion is more or less around 60% maximum.
Název v anglickém jazyce
HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
Popis výsledku anglicky
Consumer loyalty is a broad and important topic for marketers around the world for centuries. With the pandemic situation in Europe and the world the ultimate question arises. How the changes in consumer behaviour were projected into loyalty measures? Since e-commerce experienced dramatic shifts during COVID19 crisis, we picked online shopping loyalty behaviour for our investigation. We used customer data from e-shop from more than thirteen thousand people and compared loyalty behaviour before and during a pandemic situation. Our data shows changes in loyalty in form of the number of transactions made by 20% of most loyal customers as well as in profitability of the same 20% most loyal customers. Moreover, we again support the evidence that the Pareto 80/20 rule does not apply to ecommerce and the proportion is more or less around 60% maximum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity
ISBN
—
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
248-256
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—