Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who should Communicate to Make the World a Greener Place? Car Brand Loyalty as an Essential Attribute of Pro-Environmental Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000113" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.uni-obuda.hu/Majerova_Gajanova_Nadanyiova_Sipos_147.pdf" target="_blank" >https://acta.uni-obuda.hu/Majerova_Gajanova_Nadanyiova_Sipos_147.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12700/APH.21.7.2024.7.7" target="_blank" >10.12700/APH.21.7.2024.7.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who should Communicate to Make the World a Greener Place? Car Brand Loyalty as an Essential Attribute of Pro-Environmental Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to investigate the socio-economic nature of car brand loyalty. The hypothesis is that brand loyalty is a complex structure with a complicated socioeconomic background. Nowadays, massive research is focused mainly on the psychographic background of the brand loyalty phenomenon. However, a socio-economic aspect of consumers is also entering into brand loyalty creation. It is supposed that brands with loyal consumers have more educative strength than brands where brand loyalty is missing. As it is challenging to identify consumers with a psychographic profile suitable for loyal brands, the changes in consumer behaviour are hard to reach. However, if the socioeconomic profile of loyal consumers is detected, environmental education can be focused precisely and with higher effectiveness. Some preliminary data have been collected in Slovakia to investigate the socio-economic background of car brand loyalty. To collect these data, a questionnaire survey has been used. It was realised in the last qua

  • Název v anglickém jazyce

    Who should Communicate to Make the World a Greener Place? Car Brand Loyalty as an Essential Attribute of Pro-Environmental Education

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to investigate the socio-economic nature of car brand loyalty. The hypothesis is that brand loyalty is a complex structure with a complicated socioeconomic background. Nowadays, massive research is focused mainly on the psychographic background of the brand loyalty phenomenon. However, a socio-economic aspect of consumers is also entering into brand loyalty creation. It is supposed that brands with loyal consumers have more educative strength than brands where brand loyalty is missing. As it is challenging to identify consumers with a psychographic profile suitable for loyal brands, the changes in consumer behaviour are hard to reach. However, if the socioeconomic profile of loyal consumers is detected, environmental education can be focused precisely and with higher effectiveness. Some preliminary data have been collected in Slovakia to investigate the socio-economic background of car brand loyalty. To collect these data, a questionnaire survey has been used. It was realised in the last qua

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica Hungarica

  • ISSN

    1785-8860

  • e-ISSN

    1785-8860

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    107-121

  • Kód UT WoS článku

    001171647000004

  • EID výsledku v databázi Scopus