Nákupní zvyklosti spotřebitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523981" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní zvyklosti spotřebitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek si dává za cíl propojit téma nákupní zvyklosti spotřebitelů a online prostředí. Těžištěm příspěvku je rešerše, průzkum literárních a také vědeckých pramenů. Díky rychlému rozvoji informačních technologií v posledních letech internet nejen změnil způsob života lidí, ale ovlivnil také obchodní aktivity. Rychlý nárůst e-služeb narušuje tradiční obchodní model a mění nákupní zvyklosti spotřebitelů. Spotřebitelé mohou nakupovat produkty prostřednictvím online nakupování kromě fyzických maloobchodních prodejen; homogenita produktů prodávaných na internetu však představuje hrozbu cenové války. Výsledkem je, že online prodejce musí navázat a udržovat dlouhodobá partnerství se svými zákazníky, aby vytvořil udržitelné konkurenční výhody, a e-služby mají velký potenciál k dosažení tohoto cíle. Podniky by proto měly věnovat velkou pozornost zlepšování kvality služeb pro své zákazníky
Název v anglickém jazyce
Consumer buying habits
Popis výsledku anglicky
This article aims to link the topic of consumer shopping habits to the online environment. The focus of the paper is a research, research of literary and scientific sources. Thanks to the rapid development of information technology in recent years, the Internet has not only changed people's way of life, but has also influenced business activities. The rapid growth of e-services disrupts the traditional business model and changes consumers' purchasing habits. Consumers can buy products through online shopping in addition to physical retail stores; however, the homogeneity of products sold on the Internet poses a threat of price war. As a result, online retailers need to establish and maintain long-term partnerships with their customers to create sustainable competitive advantages, and e-services have great potential to achieve this. Businesses should therefore pay close attention to improving the quality of service for their customers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník Průmyslové inženýrství 2019: Mezinárodní studentská vědecká konference
ISBN
978-80-261-0894-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
118-124
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—