Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-COMMERCE AS A MODERN PARADIGM OF FORMATION AND USE OF MARKETING TOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967102" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/drive/folders/10xWuvH9BJLhsJy4Bu8jhQAKjJ8MhAZZD" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/10xWuvH9BJLhsJy4Bu8jhQAKjJ8MhAZZD</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.88_100" target="_blank" >10.24132/jbt.2022.12.2.88_100</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-COMMERCE AS A MODERN PARADIGM OF FORMATION AND USE OF MARKETING TOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce is a big part of the economy and is extremely important for businesses that sell their products or services online. Thanks to e-commerce, businesses have the opportunity to reach more customers, because, due to the current global economic challenges, quite a lot of people shop online, it is the fastest-growing retail market. Therefore, digital marketing allows businesses to expand their target market and increase sales of products or services and the effectiveness of communications with their customers. In this article, we considered the theoretical aspects and main types of e-commerce, researched the marketing tools, and analyzed the development trends and the basis of digitalization, the accelerated development of which was mostly caused by the Covid-19 pandemic, during which e-commerce and retail trade played an important role both for the economy and for society as a whole. On the basis of the conducted study of e-commerce in European countries, enterprises are offered to expand various types of digital activities, implement digital innovations and rethink interaction and communication with consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    E-COMMERCE AS A MODERN PARADIGM OF FORMATION AND USE OF MARKETING TOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce is a big part of the economy and is extremely important for businesses that sell their products or services online. Thanks to e-commerce, businesses have the opportunity to reach more customers, because, due to the current global economic challenges, quite a lot of people shop online, it is the fastest-growing retail market. Therefore, digital marketing allows businesses to expand their target market and increase sales of products or services and the effectiveness of communications with their customers. In this article, we considered the theoretical aspects and main types of e-commerce, researched the marketing tools, and analyzed the development trends and the basis of digitalization, the accelerated development of which was mostly caused by the Covid-19 pandemic, during which e-commerce and retail trade played an important role both for the economy and for society as a whole. On the basis of the conducted study of e-commerce in European countries, enterprises are offered to expand various types of digital activities, implement digital innovations and rethink interaction and communication with consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

    2788-0079

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    88-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus