Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Trends and New Payment Models in B2C e-Commerce Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00341092" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00341092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2991/aebmr.k.200324.117" target="_blank" >https://doi.org/10.2991/aebmr.k.200324.117</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/aebmr.k.200324.117" target="_blank" >10.2991/aebmr.k.200324.117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Trends and New Payment Models in B2C e-Commerce Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitalization and the development of e-commerce in recent years have led to revolutionary changes in customer behavior. Online marketing is based on effective communication, and the communication specialist provides online products and services efficiently. E-commerce is a dynamic, rapidly changing market. The number of online transaction grows, and the payment card is the most widely used payment instrument. This paper aims to analyze digital trends and new payment methods and latest trends caused by new digital platforms development. Firstly, the paper presents digital trends and new payment models in the B2C e-commerce context. Secondly, the paper analyses various types of payments in the Czech Republic. Besides, a literature review and analysis of secondary data are based on data published on or before 1. February 2019. Analyzing the main determinants of the payment system in the selected period, we conclude that the empirical findings are consistent with the expectations. The analysis supports the hypothesis that the cash on delivery or online payment with customer’s payment card are still the most frequently used payment methods. The paper investigates online shopping in the period 2013– 2018. Finally, the authors discuss the theoretical and practical implications of these results.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Trends and New Payment Models in B2C e-Commerce Context

  • Popis výsledku anglicky

    Digitalization and the development of e-commerce in recent years have led to revolutionary changes in customer behavior. Online marketing is based on effective communication, and the communication specialist provides online products and services efficiently. E-commerce is a dynamic, rapidly changing market. The number of online transaction grows, and the payment card is the most widely used payment instrument. This paper aims to analyze digital trends and new payment methods and latest trends caused by new digital platforms development. Firstly, the paper presents digital trends and new payment models in the B2C e-commerce context. Secondly, the paper analyses various types of payments in the Czech Republic. Besides, a literature review and analysis of secondary data are based on data published on or before 1. February 2019. Analyzing the main determinants of the payment system in the selected period, we conclude that the empirical findings are consistent with the expectations. The analysis supports the hypothesis that the cash on delivery or online payment with customer’s payment card are still the most frequently used payment methods. The paper investigates online shopping in the period 2013– 2018. Finally, the authors discuss the theoretical and practical implications of these results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the “New Silk Road: Business Cooperation and Prospective of Economic Development” (NSRBCPED 2019). Series. Advances in Economics, Business and Management Research, volume 131

  • ISBN

    978-94-6252-941-0

  • ISSN

    2352-5428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    630-635

  • Název nakladatele

    Atlantis Press

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku