Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ONLINE VS. OFFLINE CONSUMER WAY AND ONLINE SHOPPING BEHAVIOR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00340957" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00340957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ONLINE VS. OFFLINE CONSUMER WAY AND ONLINE SHOPPING BEHAVIOR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of e-commerce business in recent years has led to revolutionary changes in customer behavior, as online marketing is strongly based on effective communication and aims to provide online goods and services most efficiently. The main aim of this paper is to analyze online vs. offline consumer way and online shopping behavior in selected countries. Online shopping has become a modern trend all around the world. Compared with traditional communication models, there are several ways who to communicate, which can result in problems with delivering the campaign message effectively. Firstly, the paper presents a theoretical model for online and offline consumer ways and the development of the theory. Secondly, this research analyses the purchase behavior in the Czech Republic and compares e-commerce in the country to other EU countries. The main features of online shopping are that there is a large number of goods and orders are usually placed from a large number of customers worldwide. The paper investigates online shopping for the period between 2014 – 2018. Finally, the authors discuss the theoretical and practical implications of these results.

  • Název v anglickém jazyce

    ONLINE VS. OFFLINE CONSUMER WAY AND ONLINE SHOPPING BEHAVIOR

  • Popis výsledku anglicky

    The development of e-commerce business in recent years has led to revolutionary changes in customer behavior, as online marketing is strongly based on effective communication and aims to provide online goods and services most efficiently. The main aim of this paper is to analyze online vs. offline consumer way and online shopping behavior in selected countries. Online shopping has become a modern trend all around the world. Compared with traditional communication models, there are several ways who to communicate, which can result in problems with delivering the campaign message effectively. Firstly, the paper presents a theoretical model for online and offline consumer ways and the development of the theory. Secondly, this research analyses the purchase behavior in the Czech Republic and compares e-commerce in the country to other EU countries. The main features of online shopping are that there is a large number of goods and orders are usually placed from a large number of customers worldwide. The paper investigates online shopping for the period between 2014 – 2018. Finally, the authors discuss the theoretical and practical implications of these results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Offline is the new online

  • ISBN

    978-80-572-0038-3

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    586-603

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000684164400041