Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-customer behaviour and cross border shopping development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00340954" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00340954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/openec-2019-0010" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/openec-2019-0010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/openec-2019-0010" target="_blank" >10.1515/openec-2019-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-customer behaviour and cross border shopping development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The digitalisation of business processes, cultural backgrounds and consequences on behavioural differences make a direct impact on customer purchase behaviours across different markets. The main aim of this paper is to analyse the effect of the economic situation in the selected countries regarding the e-commerce business. On the sample of the situation in the Czech Republic, the article presents the increasing potential of e-commerce and focuses not only on the statistics review but on the psychological aspects of online behaviour. Firstly, the paper presents a theoretical model for customer purchase behaviour and the development of the theory in correspondence with B2C e-commerce background. Secondly, this research analyses the main aspects of shopping behaviour in selected countries; the research shows the main characteristics of shopping and provides a better understanding of the impact of digitalisation. Finally, the paper confirmed the fact that the Czech e-commerce market is developed and has potential to grow nationally and internationally. The paper investigates online shopping for the period between 2010 – 2017. Finally, the authors discuss all the theoretical and practical implications of these results.

  • Název v anglickém jazyce

    E-customer behaviour and cross border shopping development

  • Popis výsledku anglicky

    The digitalisation of business processes, cultural backgrounds and consequences on behavioural differences make a direct impact on customer purchase behaviours across different markets. The main aim of this paper is to analyse the effect of the economic situation in the selected countries regarding the e-commerce business. On the sample of the situation in the Czech Republic, the article presents the increasing potential of e-commerce and focuses not only on the statistics review but on the psychological aspects of online behaviour. Firstly, the paper presents a theoretical model for customer purchase behaviour and the development of the theory in correspondence with B2C e-commerce background. Secondly, this research analyses the main aspects of shopping behaviour in selected countries; the research shows the main characteristics of shopping and provides a better understanding of the impact of digitalisation. Finally, the paper confirmed the fact that the Czech e-commerce market is developed and has potential to grow nationally and internationally. The paper investigates online shopping for the period between 2010 – 2017. Finally, the authors discuss all the theoretical and practical implications of these results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open Economics

  • ISSN

    2451-3458

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    109-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus