Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-commerce and online retailin the digital economy in China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F23%3A43906974" target="_blank" >RIV/60076658:12510/23:43906974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88" target="_blank" >https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7694-053-6.28" target="_blank" >10.32725/978-80-7694-053-6.28</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-commerce and online retailin the digital economy in China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    China&apos;s ascent as an economic powerhouse has been accompanied by a remarkable digital revolution, placing the country at the forefront of the global digital economy. This paper takes a closer look at the intricate landscape of E-commerce and Online Retail in China, uncovering its growth, innovations, and implications for businesses, consumers, and policymakers. It explores the distinctive features of China&apos;s digital economy, which have propelled it to a leadership position in E-commerce worldwide. The paper explores the driving factors behind China&apos;s E-commerce success, including the pivotal roles played by digital platforms, mobile commerce, and data analytics. Additionally, it scrutinizes the profound impacts of E-commerce on traditional retail, consumer behavior, and employment patterns.

  • Název v anglickém jazyce

    E-commerce and online retailin the digital economy in China

  • Popis výsledku anglicky

    China&apos;s ascent as an economic powerhouse has been accompanied by a remarkable digital revolution, placing the country at the forefront of the global digital economy. This paper takes a closer look at the intricate landscape of E-commerce and Online Retail in China, uncovering its growth, innovations, and implications for businesses, consumers, and policymakers. It explores the distinctive features of China&apos;s digital economy, which have propelled it to a leadership position in E-commerce worldwide. The paper explores the driving factors behind China&apos;s E-commerce success, including the pivotal roles played by digital platforms, mobile commerce, and data analytics. Additionally, it scrutinizes the profound impacts of E-commerce on traditional retail, consumer behavior, and employment patterns.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Scientific Conference:Challenges and Opportunities in the Digital World.

  • ISBN

    978-80-7694-053-6

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    184-189

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku