Hodnota zákazníka a chování zákazníka při výběru prodejny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389008" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer value and store choice behaviour
Popis výsledku v původním jazyce
Retailing business is greatly affected by consumers, their attitudes and values. With the rising competition, increasing number of different types of stores and opportunities for shopping it is becoming extremely important for retailers to know how consumers view competing stores and how they choose specific retailers. A better understanding the consumers store choice behaviour thus helps retailers to develop their competitive strategies. The paper discusses interactions between customer store choice behaviour and customer values as customer value has a significant influence on the purchasing and repurchasing intentions of customers.
Název v anglickém jazyce
Customer value and store choice behaviour
Popis výsledku anglicky
Retailing business is greatly affected by consumers, their attitudes and values. With the rising competition, increasing number of different types of stores and opportunities for shopping it is becoming extremely important for retailers to know how consumers view competing stores and how they choose specific retailers. A better understanding the consumers store choice behaviour thus helps retailers to develop their competitive strategies. The paper discusses interactions between customer store choice behaviour and customer values as customer value has a significant influence on the purchasing and repurchasing intentions of customers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing a obchod (Marketing and Trade) 2006
ISBN
80-8093-009-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
244-248
Název nakladatele
EDUCA - MaO a Katedra marketingu, obchodu a svetov
Místo vydání
Zvolen
Místo konání akce
Zvolen
Datum konání akce
14. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—