Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors of Market Environment Affecting Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by Clothing Retailers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002384" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors of Market Environment Affecting Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by Clothing Retailers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents how Czech clothing retailers perceived influence of environmental changes associated with the economic crisis on their retail operations and businesses in 2007-2012. For this purpose, research investigating the relationship between retailers and their retail environment, consumers, competition, and sourcing in an attempt to estimate the impact of the mentioned factors on clothing retailing in the Czech Republic was conducted in 2014. There were more than 400 clothing retailers contacted in selected towns representing all five town population categories in different regions of the Czech Republic. Consumer income and social factors were considered to have the greatest impact on changes in clothing retailing followed by the mix of factors related to retail competition and consumers? needs, behaviour and store perception. Major factors influencing activities of clothing retailing in 2007-2012 identified by factor analysis were consumers, political and legislative environ

  • Název v anglickém jazyce

    Factors of Market Environment Affecting Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by Clothing Retailers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents how Czech clothing retailers perceived influence of environmental changes associated with the economic crisis on their retail operations and businesses in 2007-2012. For this purpose, research investigating the relationship between retailers and their retail environment, consumers, competition, and sourcing in an attempt to estimate the impact of the mentioned factors on clothing retailing in the Czech Republic was conducted in 2014. There were more than 400 clothing retailers contacted in selected towns representing all five town population categories in different regions of the Czech Republic. Consumer income and social factors were considered to have the greatest impact on changes in clothing retailing followed by the mix of factors related to retail competition and consumers? needs, behaviour and store perception. Major factors influencing activities of clothing retailing in 2007-2012 identified by factor analysis were consumers, political and legislative environ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec Economic Forum 2015

  • ISBN

    978-80-7494-225-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    122-131

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000365053000012