Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Competition on Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by the Czech Clothing Retailers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002386" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Competition on Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by the Czech Clothing Retailers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper attempts to explore perceptions of clothing retailers in the Czech Republic in relation to the impact of competition on retailing in the period of economic crisis. It presents the findings of the research conducted in 2014. The research was designed to investigate the impact of market environment on competition in clothing retailing in the Czech Republic at two levels: external (clothing retail managers' perceptions of competition and its impact on company performance) and internal (quantitative changes in company's turnover, if any). The first part of the study explores the impact of competition on company’s turnover. The second part examines the extent to which competition influenced performance of the Czech clothing retailers, the most frequent changes in competition and the most common competitive responses of clothing retailers to changes in the competitive market.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Competition on Retailing in the Period of Economic Crisis as Perceived by the Czech Clothing Retailers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper attempts to explore perceptions of clothing retailers in the Czech Republic in relation to the impact of competition on retailing in the period of economic crisis. It presents the findings of the research conducted in 2014. The research was designed to investigate the impact of market environment on competition in clothing retailing in the Czech Republic at two levels: external (clothing retail managers' perceptions of competition and its impact on company performance) and internal (quantitative changes in company's turnover, if any). The first part of the study explores the impact of competition on company’s turnover. The second part examines the extent to which competition influenced performance of the Czech clothing retailers, the most frequent changes in competition and the most common competitive responses of clothing retailers to changes in the competitive market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50603 - Organisation theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and Performance of Firms in Science, Education and Practise

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1296-1310

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000374107300104