Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Retail Management: Consumer Behaviour Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002360" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Retail Management: Consumer Behaviour Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer behaviour can be described as a way how the final consumer buys the product for his final consumption. The consumer is influenced by various factors (marketing, economic, technological, social or political). For each retailer it is necessary toknow as much information about his consumers as possible to be able to ensure the increasing revenues and also to have loyal consumers. The main aim of this article is to discover specific factors influencing the consumer behaviour. From the survey it isclear that product quality, product composition in combination with product price belong to the most important factors while factors like refreshments possibility, additional consumers? services or retail promotion are the less significant ones.

  • Název v anglickém jazyce

    Retail Management: Consumer Behaviour Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer behaviour can be described as a way how the final consumer buys the product for his final consumption. The consumer is influenced by various factors (marketing, economic, technological, social or political). For each retailer it is necessary toknow as much information about his consumers as possible to be able to ensure the increasing revenues and also to have loyal consumers. The main aim of this article is to discover specific factors influencing the consumer behaviour. From the survey it isclear that product quality, product composition in combination with product price belong to the most important factors while factors like refreshments possibility, additional consumers? services or retail promotion are the less significant ones.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IBIMA 2014 : proceedings

  • ISBN

    978-0-9860419-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    947-955

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    13. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000339308100099