Retail Management: Consumer Behaviour Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002360" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Retail Management: Consumer Behaviour Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Consumer behaviour can be described as a way how the final consumer buys the product for his final consumption. The consumer is influenced by various factors (marketing, economic, technological, social or political). For each retailer it is necessary toknow as much information about his consumers as possible to be able to ensure the increasing revenues and also to have loyal consumers. The main aim of this article is to discover specific factors influencing the consumer behaviour. From the survey it isclear that product quality, product composition in combination with product price belong to the most important factors while factors like refreshments possibility, additional consumers? services or retail promotion are the less significant ones.
Název v anglickém jazyce
Retail Management: Consumer Behaviour Analysis
Popis výsledku anglicky
Consumer behaviour can be described as a way how the final consumer buys the product for his final consumption. The consumer is influenced by various factors (marketing, economic, technological, social or political). For each retailer it is necessary toknow as much information about his consumers as possible to be able to ensure the increasing revenues and also to have loyal consumers. The main aim of this article is to discover specific factors influencing the consumer behaviour. From the survey it isclear that product quality, product composition in combination with product price belong to the most important factors while factors like refreshments possibility, additional consumers? services or retail promotion are the less significant ones.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IBIMA 2014 : proceedings
ISBN
978-0-9860419-2-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
947-955
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
13. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000339308100099