Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů a jejich význam pro podniky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39896410" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39896410 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů a jejich význam pro podniky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o faktorech ovlivňujících kupní chování spotřebitelů při nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti včetně významu pro podniky při rozhodování v obchodní politice. V dnešní době je kupní chování spotřebitelů na trzích velice aktuálnímproblémem, protože dochází k častým změnám ve společnosti, které mají podstatný vliv na kupní chování, jako jsou např. politická rozhodnutí, ekonomická situace, demografický vývoj, vliv menšin, globalizace nebo klimatické změny ve světě. Proto byl proveden výzkum u spotřebitelů prostřednictvím dotazníkového šetření, který byl zaměřen na vybrané faktory, které mají podstatný vliv na spotřebitele. Na základě výsledků z tohoto výzkumu byly stanoveny hypotézy, sestaven dotazník a informace které byly získány, byly testovány a ověřovány v podnicích, jejichž primární podnikatelská činnost byla zaměřená na bytové doplňky a vybavení domácnosti. Pro oba výzkumy byly stanovena přesná kritéria. Byly vypracovány nové modely kupního chování na zákl
Název v anglickém jazyce
Factors influencing consumers' buying behavior and their importance for enterprises
Popis výsledku anglicky
The article reports the results of research consumers' behavior and preferences when buying housing supplements, household equipment and preparation of new processed models which identifies the key factors influencing the purchasing behavior of consumers. Nowadays, the purchasing behavior of consumers is a topical problem on market due to frequent changes in society which have an substantial impact on the purchasing behavior, such as economic conditions, demographic trends, the influence of minorities,globalization or climate changes in the world. Therefore, a questionnaire survey was performed through research of consumers according to segmentation criteria divided into eight segments and that was aimed on selected factors having a topical influenceon consumers. Based on the results of the research was drawn a model of identical and nonidentical factors influencing purchase consumers' behavior and the model cobwebs. Both models forms basis for management decision-making enterprise i
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
152-166
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—