Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů a jejich význam pro podniky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39896410" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39896410 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů a jejich význam pro podniky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o faktorech ovlivňujících kupní chování spotřebitelů při nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti včetně významu pro podniky při rozhodování v obchodní politice. V dnešní době je kupní chování spotřebitelů na trzích velice aktuálnímproblémem, protože dochází k častým změnám ve společnosti, které mají podstatný vliv na kupní chování, jako jsou např. politická rozhodnutí, ekonomická situace, demografický vývoj, vliv menšin, globalizace nebo klimatické změny ve světě. Proto byl proveden výzkum u spotřebitelů prostřednictvím dotazníkového šetření, který byl zaměřen na vybrané faktory, které mají podstatný vliv na spotřebitele. Na základě výsledků z tohoto výzkumu byly stanoveny hypotézy, sestaven dotazník a informace které byly získány, byly testovány a ověřovány v podnicích, jejichž primární podnikatelská činnost byla zaměřená na bytové doplňky a vybavení domácnosti. Pro oba výzkumy byly stanovena přesná kritéria. Byly vypracovány nové modely kupního chování na zákl

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing consumers' buying behavior and their importance for enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The article reports the results of research consumers' behavior and preferences when buying housing supplements, household equipment and preparation of new processed models which identifies the key factors influencing the purchasing behavior of consumers. Nowadays, the purchasing behavior of consumers is a topical problem on market due to frequent changes in society which have an substantial impact on the purchasing behavior, such as economic conditions, demographic trends, the influence of minorities,globalization or climate changes in the world. Therefore, a questionnaire survey was performed through research of consumers according to segmentation criteria divided into eight segments and that was aimed on selected factors having a topical influenceon consumers. Based on the results of the research was drawn a model of identical and nonidentical factors influencing purchase consumers' behavior and the model cobwebs. Both models forms basis for management decision-making enterprise i

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    152-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus