Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Quality Assurance Practices in Czech Republic Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00089633" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00089633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal Quality Assurance Practices in Czech Republic Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The environment in which higher education institutions (HEIs) are operating has dramatically changed. Wider access to HE and new ways of government funding, has put pressure on accountability of HEIs. Increased competition and international mobility of students and staff has raised expectations about quality. As a result, delivering a high quality service has become an important strategic goal for the many HEIs, so they are forced to introduce internal mechanisms to manage quality. In order to effectively manage quality, it is important to be able to accurately measure it. Therefore, this article aims to examine which quality assurance practices (quality measurement and management instruments) are employed by Czech public HEIs. The findings suggest that Czech public HEIs employ a great variety of instruments to measure quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Quality Assurance Practices in Czech Republic Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The environment in which higher education institutions (HEIs) are operating has dramatically changed. Wider access to HE and new ways of government funding, has put pressure on accountability of HEIs. Increased competition and international mobility of students and staff has raised expectations about quality. As a result, delivering a high quality service has become an important strategic goal for the many HEIs, so they are forced to introduce internal mechanisms to manage quality. In order to effectively manage quality, it is important to be able to accurately measure it. Therefore, this article aims to examine which quality assurance practices (quality measurement and management instruments) are employed by Czech public HEIs. The findings suggest that Czech public HEIs employ a great variety of instruments to measure quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th International Conference Current Trends in Public Sector Research

  • ISBN

    9788021080829

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    284-292

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku