Social business in the Czech Republic – new approach to employment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00091295" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00091295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social business in the Czech Republic – new approach to employment
Popis výsledku v původním jazyce
Social entrepreneurship is characterised by a high degree of creativity and innovation, not only in technical terms but also in relation to management-social aspects. Social entrepreneurship is a relatively young sector which is not legally addressed in the Czech Republic. Its development dates back to the 19th century but its main development comes in the second half of the 20th century. In the CR there is a missing government conception of social entrepreneurship and legislative definition of the social business which would direct the formation and development of social businesses in a long–term horizon
Název v anglickém jazyce
Social business in the Czech Republic – new approach to employment
Popis výsledku anglicky
Social entrepreneurship is characterised by a high degree of creativity and innovation, not only in technical terms but also in relation to management-social aspects. Social entrepreneurship is a relatively young sector which is not legally addressed in the Czech Republic. Its development dates back to the 19th century but its main development comes in the second half of the 20th century. In the CR there is a missing government conception of social entrepreneurship and legislative definition of the social business which would direct the formation and development of social businesses in a long–term horizon
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016
ISBN
9788021083486
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
67-73
Název nakladatele
Brno:Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, Czech Republic
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000387180500009