Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept of "Figure of Merit" for Place Marketing in Digital Nomadism Ages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00108730" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00108730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/MARKETING-IDENTITY_BRANDS-WE-LOVE_PART-2.pdf" target="_blank" >http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/MARKETING-IDENTITY_BRANDS-WE-LOVE_PART-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of "Figure of Merit" for Place Marketing in Digital Nomadism Ages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The sole aim of this paper is to find potential relation between the “figures of merit” of electronic devices that eventually might be useful in explaining the desirable characteristics of a place/destination. Desirable from perspective of digital nomads, which they would like to work and live their experience. Digital nomads are people with particular life style: they use to live in a sustainable, cooperative and social network oriented life; for limited period and time, they choose places in line with their particular work needs and with their life style. Digital nomads could be special target for places (e.g. counties, cities etc.) because they represent a form of knowledge and culture openness and could become a relevant driver for the place evolution. Places might want to organize and position themselves to attract this exact segment of individuals. Initial hypothesis is that each digital nomad chooses his destination using this approach and that could be the key to provide the place value to them. This work in progress provides a “figure of merit” formula for places toward the segment of digital nomads. In a next research project, the intention is to test this proposed formula in a live environment with a real nomads directly providing inputs to the equation.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of "Figure of Merit" for Place Marketing in Digital Nomadism Ages

  • Popis výsledku anglicky

    The sole aim of this paper is to find potential relation between the “figures of merit” of electronic devices that eventually might be useful in explaining the desirable characteristics of a place/destination. Desirable from perspective of digital nomads, which they would like to work and live their experience. Digital nomads are people with particular life style: they use to live in a sustainable, cooperative and social network oriented life; for limited period and time, they choose places in line with their particular work needs and with their life style. Digital nomads could be special target for places (e.g. counties, cities etc.) because they represent a form of knowledge and culture openness and could become a relevant driver for the place evolution. Places might want to organize and position themselves to attract this exact segment of individuals. Initial hypothesis is that each digital nomad chooses his destination using this approach and that could be the key to provide the place value to them. This work in progress provides a “figure of merit” formula for places toward the segment of digital nomads. In a next research project, the intention is to test this proposed formula in a live environment with a real nomads directly providing inputs to the equation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2016

  • ISBN

    9788081058417

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    393-403

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405153400039