Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00108729" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00108729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Building on the formula of “Figure of Merit” used in technology studies, this work has the aim to find analogism in place marketing by presenting “Figure of Merit for Places”; the identified formula represents the possible decision making algorithm that the cluster of Digital Nomads could use to choose a place to live for a period of life. The framework is useful both to place marketers and managers – identifying value proposition and the cost-of-living and cost for accessibility - and to the place demand – discovering the benefits to choose a place to live for a period. The analogism comes from the opportunity to study the Digital Nomads (DNs) that are emerging as a maximizer cluster that live for different periods in different territories respecting the places and diffusing traditions, cultures, impressions and experiences; these characteristics stimulate the place marketing activities of the territories (demand driven) and contribute, indirectly, to place branding strategies (supply driven).

  • Název v anglickém jazyce

    Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism

  • Popis výsledku anglicky

    Building on the formula of “Figure of Merit” used in technology studies, this work has the aim to find analogism in place marketing by presenting “Figure of Merit for Places”; the identified formula represents the possible decision making algorithm that the cluster of Digital Nomads could use to choose a place to live for a period of life. The framework is useful both to place marketers and managers – identifying value proposition and the cost-of-living and cost for accessibility - and to the place demand – discovering the benefits to choose a place to live for a period. The analogism comes from the opportunity to study the Digital Nomads (DNs) that are emerging as a maximizer cluster that live for different periods in different territories respecting the places and diffusing traditions, cultures, impressions and experiences; these characteristics stimulate the place marketing activities of the territories (demand driven) and contribute, indirectly, to place branding strategies (supply driven).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Connect Universum 2016

  • ISBN

    9785946216104

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    59-66

  • Název nakladatele

    Publishing House of Tomsk State University

  • Místo vydání

    Tomsk

  • Místo konání akce

    Tomsk State University

  • Datum konání akce

    24. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku