Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal interest branding: Source of price premium

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00095897" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00095897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2016.1236309" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2016.1236309</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2016.1236309" target="_blank" >10.1080/08961530.2016.1236309</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal interest branding: Source of price premium

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study looks at whether and why people are prepared to pay more money for products that signalize their personal interests. The design is an intrasubject field experiment carried out using five, real, one-sided Internet auctions. The sample consists of 83 participants from the Czech Flamenco community. In the auction, they placed bids for five types of products—a branded bag, a white shopping bag, a mug, a white top, and a black T-shirt. These items appeared in the auction randomly in Flamenco (bearing visual reference to Flamenco culture) and non-Flamenco generic versions. In the case of the white shopping bag, the mug, and the tank top, the respondents were willing to pay almost double for the Flamenco version in comparison with the generic version. This was partly due to their greater emotional attachment to the Flamenco version of the product. The price difference for the branded bag and the black T-shirt was smaller and insignificant. This study opens up the theme of personal interest branding.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal interest branding: Source of price premium

  • Popis výsledku anglicky

    This study looks at whether and why people are prepared to pay more money for products that signalize their personal interests. The design is an intrasubject field experiment carried out using five, real, one-sided Internet auctions. The sample consists of 83 participants from the Czech Flamenco community. In the auction, they placed bids for five types of products—a branded bag, a white shopping bag, a mug, a white top, and a black T-shirt. These items appeared in the auction randomly in Flamenco (bearing visual reference to Flamenco culture) and non-Flamenco generic versions. In the case of the white shopping bag, the mug, and the tank top, the respondents were willing to pay almost double for the Flamenco version in comparison with the generic version. This was partly due to their greater emotional attachment to the Flamenco version of the product. The price difference for the branded bag and the black T-shirt was smaller and insignificant. This study opens up the theme of personal interest branding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50600 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Consumer Marketing

  • ISSN

    0896-1530

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    27-34

  • Kód UT WoS článku

    000392326700004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84992046608