Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional branding: co-operation as the way forward for small local business enterprises in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43886300" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43886300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional branding: co-operation as the way forward for small local business enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Producers usually face two main problems: one is the standard product glut caused by too many products in the market and the other is the marketing communication channels competing to attract consumer interest to generate demand. Under these circumstances, it is not surprising that 10 percent of brands decline within the first five years. In general, only one out of ten brands has a chance of long-term survival. To increase the chances of brand survival, some companies use a co-operative approach, witha number of possible alternatives. As examples, in horizontal co-operation, several shops may build a common car park to attract more customers; and in vertical co-operation entrepreneurs from logistically challenging areas co-operate with each other byaggregating their demand through one supplier. The degree of co-operation may also extend to brand management, but this degree of sophisticated co-operation can only occur over time once a degree of trust and mutual benefit is evident. Br

  • Název v anglickém jazyce

    Regional branding: co-operation as the way forward for small local business enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Producers usually face two main problems: one is the standard product glut caused by too many products in the market and the other is the marketing communication channels competing to attract consumer interest to generate demand. Under these circumstances, it is not surprising that 10 percent of brands decline within the first five years. In general, only one out of ten brands has a chance of long-term survival. To increase the chances of brand survival, some companies use a co-operative approach, witha number of possible alternatives. As examples, in horizontal co-operation, several shops may build a common car park to attract more customers; and in vertical co-operation entrepreneurs from logistically challenging areas co-operate with each other byaggregating their demand through one supplier. The degree of co-operation may also extend to brand management, but this degree of sophisticated co-operation can only occur over time once a degree of trust and mutual benefit is evident. Br

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Knowledge, Culture and Change Management: Annual Review

  • ISSN

    1447-9524

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    39 - 52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus