Modifikace životního cyklu výrobku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00056552" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00056552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modifikace životního cyklu výrobku
Popis výsledku v původním jazyce
Životní cyklus výrobku představuje nejenom teoretický problém marketingu, ale má praktický dopad na všechny firmy, které vyrábějí výrobky pro konečnou spotřebu. Kotler, P. (1997) ve svém zobecnění životního cyklu výrobku naznačil jednotlivá stádia u produktů, které se delší dobu prodávají na trhu. Zjistili jsme, že existují výrobky, jejichž životní cyklus je odlišný. V našem konkrétním případě změnu cyklu způsobilo balení vyvolané spotřebitelskou poptávkou. U jiného výrobku byla změna vyvolána názvem výrobku, který pro české spotřebitele byl nesrozumitelný, proto musel být výrobek přejmenován, aby odpovídal mentalitě českého spotřebitele.
Název v anglickém jazyce
Modification of the product life cycle
Popis výsledku anglicky
The life cycle of the product doesn't present only peace of some marketing theory but the life cycle of product affects all companies producing final goods. Philip Kotler in his general model of the product life cycle suggested particular stages of the life cycle of products, which are offered at the market for quite long time. We learned that there are some products with different life cycle. In the example shown in the article the cycle change was caused by the change of packaging, which was bringed on consumerś demand. The other example shows the change of the product life cycle caused by the change of the brand name, which wasn't understanable for czech consumers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník vedeckých statí z medzinárodnej konferencie mladých vedeckých pracovníkov
ISBN
80-225-2127-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
128-133
Název nakladatele
Obchodná fakulta Ekonomickej univezity v Bratislave
Místo vydání
Ekonóm, Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
12. 10. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—