Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47247" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování. Uvažuje-li oligopolní firma o změně ceny (množství) své produkce, bude brát v úvahu nejen reakci poptávajících, ale také reakci konkurenčních firem. . Ve Sweezyho modelu oligopolu předpokládáme, že firmy vyrábějí diferencovaný (odlišený) produkt a firma očekává, že konkurent nebude reagovat na zvýšení její tržní ceny, ale bude reagovat na snížení její tržní ceny také snížením. Cílem příspěvku je poukázat na oligopolní chování firem v podmínkách strnulých (rigidních) cen u obchodních řetězců. Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní značkou. Očekávají, že poptávka po privátních výrobcích, které vyjdou levněji než značkové zboží, se zvýší.

  • Název v anglickém jazyce

    The oligopoly competition between multinational food business chains in conditions of integrating Europe

  • Popis výsledku anglicky

    We can define oligopoly as a market model type of imperfect competition, which is characterized by a small number of companies in the sector and by a relatively high degree of interdependence of their decisions. If the oligopolistic firm thinks about change of price (or amount) of its production, it will take into account not only the reaction of prospective purchaser, but also the response of competing firms. The Sweezy´s oligopoly model assumes that firms produce differentiated product and the firm expects that a competitor will not respond to an increase in its market price, but will respond to reducing its market price by decreasing the price either. The goal of this paper is to highlight the behaviour of oligopolistic firms in terms of rigid prices of food business chains. This year the food business chains expand the offer of products sold under its own brand. They expect higher demand for goods with their own brand which are cheaper than the branded goods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus